ordet bortskämd har fått en ny innebörd

råkade slå över till programmet dr phil i dag på morgonen. i det programmet pratade han med en mamma och en dotter. dottern fick allt hon ville ha, pekade på och fick hon inte det, ställde hon till med en scen inför mamman som då gav efter och köpte det dottern ville ha..

ok, sådana föräldrar finns.. och det är väl upp till var och en om man har pengar dvs. kruxet i det hela var just att mamman var arbetslös och dottern förstod inte att det inte fanns pengar till allt hon ville ha. mamman ville undvika konflikter och köpte drya kläder, hund, bil, datorer och allt annat hennes dotter ville ha för att hon inte skulle bråka.

var fick mamman pengarna ifrån då? jo, hon prostituerade sig.. hon sålde sexuella tjänster för att få ihop pengar till dotterns maniska vill-ha-fasoner. jag menar, ursäkta?!
dottern satt där och såg helt frågande ut, "vadå?! varför ska jag skärpa mig?" hon insåg inte att hennes tjat ledde både henne och mamman i fördärvet. sen tycker jag att mamman var en mesmamma.. barn är barn och vuxna är vuxna. säger den vuxne nej så får det för i hel... vara nej! det är inte barnen som ska styra, det är föräldrarna. och alla måste vi rätta munnen efter matsäcken.

nåja, att skämma bort sina barn kommer säkert jag och min kärlek också att göra, men inte till den så milda grad att de blir monster!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0