riktig fröken

nu är jag fröken på riktigt.
eller, jag tog egentligen examen i maj förra året, men det var först nu jag fick gå upp på lärarnas examenscermoni.

det var väldigt trevligt att få sitta där, titta på publiken och känna att man faktiskt gjort något ganska stort. jag trodde inte ett tag att jag skulle fixa att få examen. låg efter med ganska många poäng, orkade inte riktigt och uppsatsen kändes som ett stort nono. men jag fixade det och jag är stolt över det!

så ikväll har jag firat med mina nära och kära, ätit god mat, god tårta, druckit gott vin och öppnat paket. det allra bästa var att få umgås med mina vänner och min familj. att få ha dem samlade på ett och samma ställe. var egentligen bara en som saknades och det var jenny. men vi ska ju fira vår femtioårsdag på kos, med en paraplydrink i varje hand från januari till april. låter som bra plan! =)

nu är i alla fall allt undanstädat, diskmaskinen är igång och jag är så där lagom trött. vill inte riktigt gå och lägga mig än, men snart.


Kommentarer
Postat av: Peter Gustavsson

Grattis till examen Lolitha!

Klart jag kommer ihåg dig. Schysst blogg och schysst att du hittat rätt.

Vi hörs!

2007-04-29 @ 18:38:51
URL: http://socialdemocracy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0