våfflor i värmen

idag åkte jag och kärleken till café färgargården i norrköping för att fika tillsammans med några av våra vänner. vilket underbart väder det var! färgargården är dessutom ett mycket trevligt litet ställe, ligger precis utmed motala ström, som har goda mackor, bakverk och våfflor! både jag och sambon är barnsligt förtjusta i våfflor så det fick bli det! där satt vi en bra stund i solen och bara njöt av värmen. kan mycket varmt rekomenderas för den som vill ha lugn, ro och äta något gott!

efter det åkte vi vidare ut till mina svärföräldrars sommarställe utanför norrköping. det är ett helt idylliskt ställe som ligger vid bråviken. medan sambon och svärfar bytte till sommardäck på bilen satte jag mig och läste lite och tittade ut över omgivningarna.

image24

här ser man boden där det finns dusch, toalett och förråd. och så ser man naturligtvis bråviken. inte ett helt fel ställe att ha sommarställe på!

image25

här ser man bostadshuset, inte stort men mysigt! att sitta på uteplatsen en sen sommarkväll och titta ut över sjön är rogivande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0