varför gifta sig om man inte är beredd att kämpa?

renée zellweger och countrysångaren kenny chesney skilde sig i augusti 2005 efter bara fyra månaders äktenskap. jag tycker att man dagligen hör talas om kändisar som skiljer sig efter bara en kort tids äktenskap.

varför gifter man sig då överhuvudtaget? om man inte är beredd att kämpa för sitt äktenskap? man hinner inte ändra sig som person så drastiskt på fyra månader att den man gifte sig med är en helt annan. om man inte är säker, låt bli att gifta sig då!

för mig är äktenskapet heligt. nej, jag är inte kristen och religiös, men det är heligt i alla fall. jag vill bara gifta mig en gång och jag är beredd att kämpa för mig och min kärlek. jag vill kämpa för mitt äktenskap och leva ihop tills döden skiljer oss åt som gamla. jag vill ha rullatorrace på ålderdomshemmet tillsammans med min älskling och jag vill gå på stan och hålla i handen även som mycket gammal. är det något som är väldigt sött och gulligt är det just gamla människor som fortfarande kan visa sina känslor för varandra.

jag är en romantiker uti fingerspetsarna och tycker att det kämpas alldeles för lite här i världen för de man älskar och tycker om. självklart ska man inte leva i en relation som inte fungerar, då är det bättre att bryta upp. men jag tror att man måste försöka längre tid än fyra månader.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0