"if i lay here"

att en färg kan göra en besviken.
skrev igår om den blå munkjackan som fanns på h&m som jag funderade på att köpa. men när jag såg den idag i real life blev jag besviken på färgen. den var alldeles för ljus och kändes blek. så det blev ingen sådan.. däremot hade de snygga t-shirts i olika färger som jag inhandlade. ett stort plus är att de var lite längre än vanliga så det är ingen risk att jag visar magen när jag står framme vid tavlan i klassrummet och ska skriva något på den. härligt! =)

idag kom även min födelsedagspresent till kärleken. har slagit in den nu och gömt undan den. på fredag firar han sin 33:e födelsedag. tiden går fort när man har roligt! han har tagit semester på fredag, vilket jag tycker är skönt! vi får en sista dag ledigt ihop innan jag börjar arbeta på måndag.

idag har jag även följt ssu:s webbtv och valet av ssu:s nya ordförande. inte oväntat vann valberedningens förslag, jytte guteland. jag minns några kongresser som jag varit på själv där vi har haft val till ordförande. det har inte varit ofta vi i vår delegation från sörmland var nöjda. jag hoppas att jytte visar sina framfötter nu och för ssu framåt! hade varit roligt att vara där och kollat in kongressen på riktigt. men, men.. jag klarar mig. är inte sugen på att bli politiskt aktiv igen. känns långt bort nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0