varför denna hysteri kring alla hjärtans dag?!

i morgon är det alla hjärtans dag.
valentines day

visst är det härligt med en dag då vi firar kärleken, men den ska väl inte bara firas den dagen? man ska väl fira sin kärlek alla dagar?

det tråkiga med en sådan  här dag är att det blir ett sådant jippo kring det, ett jippo som folk tjänar en massa pengar på. det säljs rosor för dubbla priset, chokladaskar, nallar, gelehjärtan och gud vet vad (förlåt gud att jag missbrukade ditt namn)

jag vill hellre ha blommor en annan dag, en dag som inte är alla hjärtans dag. en dag då min kärlek känner att idag vill han ge mig blommor. jag vill inte ha blommor för att det är ett kommersiellt jippo, jag vill ha blommor för att han vill ge mig det.

det är synd att det har blivit så exploaterat som det har blivit. för tanken är god

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0