tar man inte reda på fakta innan man röstar?

nästan dagligen får man höra om människor som ångrar sig djuuuuupt att de lade sin röst på alliansen i höstens val..

min fråga är denna:

vad hade ni väntat er skulle hända när ni lade er röst på dem?

jag tycker att de har varit tydliga med vad de vill göra med sverige om de fick makten, vilket de fick. de sa tydligt att de skulle sänka och göra om a-kassan för att ta ett exempel. dåså, då får man kanske stå sitt kast och vänta fyra år tills nästa val.

min sambo och jag röstade väldigt olika i valet i höstas. han tillhör det blå laget, och jag det röda. han däremot vet mycket väl vad den borgerliga alliansen ville göra med både det ena och det andra och var nöjd med det. jag som inte gillade deras idéer röstade på det röda laget. vi har våra diskussioner här hemma och är sällan på samma planhalva, men vi älskar varandra för det! =)

men vad jag inte förstår är alla som har "ångrat" sig nu, och säger att:

"om det vore val idag så skulle jag inte rösta på den borgerliga alliansen"..

ni får vad ni röstade på! ta reda på vad de verkligen vill nästa gång innan ni avlägger eran röst. det tjänar både du och vi andra på!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0