vad är nyhetsvärdet i en blond bimbo?

det är en fråga jag vill ställa till expressens journalister. vad är nyhetsvärdet i att berätta om allt vad hon gör och inte gör? hon gör slut med med sin tilltänkta man, blir ihop igen, de träffas i smyg, bryter ihop och kan inte genomföra en spelning, han skriver ett tårdrypande brev om hur mycket han älskar henne.. och så vidare.. och så vidare.. bla bla bla bla.. *suck*

vad är det hos dessa två människor som är så intressant? varför kan de inte ha sina problem för sig själva? varför måste vi matas med det för? jag köper definitivt inte expressen längre, och jag hoppar över de rubrikerna i deras nätupplaga, men jag kommer ju inte undan rubriken. de finns ju där när jag läser andra artiklar.

vet inte hur många rubriker expressen haft med dessa två den senaste tiden, men det är många och jag kommer inte att förstå varför..

kan någon som har lite vett bakom pannbenet förklara det för mig?!

för en tid sedan skrev en krönikör i expressen om expressen och alla deras artiklar om just dessa två och om jag inte minns fel så jämförde han det med rapporteringen av irak kriget. tyvärr så hittar jag inte den krönikan längre och kan därför inte länka den här.. synd, för den var läsvärd!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0