smygfisande bakisbrud

i helgen var jag i malmö för att hälsa på min bästa vän som flyttat dit. det var otroligt kul att vara i malmö, träffa jenny och hennes sambo och umgås. jag saknar att inte ha min bästa vän i närheten, att inte kunna spontan hälsa på. men förhoppningsvis flyttar de uppåt landet så småningom!

det som däremot inte var lika trevligt var resan ner till malmö. jag åkte från linköping redan kl 8 på morgonen vilket betyder att tåget gick strax efter kl 06 från stockholm.

när jag kliver på och hittar min plats hamnar jag brevid en tjej som ser ut som om hon gick direkt från krogen i stockholm till tåget. när jag sätter mig ner och känner hennes andedräkt inser jag att mitt antagande nog är helt korrekt. hon fullkomligt stinker alkohol, en begynnande bakfylla och så där allmänt illa man kan göra när man varit ute och festat en hel natt.

nåväl, jag sätter mig ner och börjar läsa min tidning och hon somnar.. och då kommer det med jämna mellanrum.. smygfisarna! de hörs inte från henne, men de luktar! om ni någon gång har druckit lite för mycket alkohol så vet ni att magen inte alltid gillar det och brukar hämnas med att vara rumlig (milt sagt) och att man gärna vill fisa. det gjorde hon, i sömnen brevid mig.

det var ingen trevlig doft, inte alls!
tjejen vaknade upp lagom tills hon skulle gå av i lund. jag hoppas att hon hade roligt på krogen innan hon satte sig på tåget för jag tyckte inte att det var trevligt att sitta brevid henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0