bokrecensioner



boknörden i mig har varit framme igen..

"snabba cash" av jens lapidus


handlar om jw som gör vad som helst för att nå dit han vill. han säljer kokain på inneställen i stockholm samtidigt som han försöker hitta sanningen om vad som hände hans syster camilla. det handlar även om jorge som lyckas rymma från österåkeranstalten och hans mål. boken handlar helt enkelt om den kriminella världen och hur de olika huvudpersonernas öden flätas samman.

jag tyckte om boken. den var en aningens svår att komma in i, men sen sträckläste jag den. ibland störde jag mig över språket i boken. jens lapidus skriver inte som alla andra.

men den är läsvärd!

------------------------------------------------------------------------------------------

"är det någon där?" av marian keyes


nerbruten och omskakad ligger anna hemma på sina föräldars soffa i dublin, irland. hon har råkat ut för en olycka och det tar tid för henne att bli återställd. hennes mål är att återvända till new york, sitt jobb, sin lägenhet och sin man, aidan. men när hon väl kommer dit inser hon att inget är sig likt.

boken fick mig att skratta, den fick mig att gråta och den fick mig att känna. en helt underbar bok som när jag väl började läsa den, inte kunde släppa den.

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag önskar också att jag kunde läsa trevliga skönlitterära böcker som du.. fan jävla uppsatts och omotivation =(

2008-06-03 @ 19:04:16
URL: http://lillaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0