"välkommen till familjen"

jag har påsklov! =)
härligt

kärleken åkte till jobbet och jag har haft hela dagen för mig själv. passade på att gå ut en stund i solen och låta strålarna värma mitt ansikte. solen lyste så starkt mot snön att jag hade behövt solbrillor. det är ett gott tecken!

gick och hyrde en film och la mig sedan i soffan och hade slöstund.

image337

"välkommen till familjen", eller "the family stone" som den heter på engelska.
filmen handlar om everett som tar med sig sin flickvän meredith hem till familjen över julen för att dels presentera henne och för att fria till henne. meredith passar inte riktigt in i familjen och försöker för mycket, vilket gör att allt slutar i katastrof.

det här är en film man både skrattar högljutt åt och fnissar lite tyst. den är även lite allvarlig och sorgsen. inte en film jag skulle betala 95 kronor på bio för att se, men 35 kr att hyra är ett helt ok pris.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0