bokrecensioner

jag är galen i böcker. det är inget nytt! i helgen som var läste jag ut två böcker

image373

byt liv med mig - adele parks
_______________________________________
Eliza och Martha Evergreen är systrar. Men det är också det enda de har gemensamt. Martha tycks leva det perfekta livet med sin man, två ljuvliga barn, ett vackert hem och dessutom gott om pengar. Eliza bor hos sin pojkvän som är musiker i en liten etta. Och båda avundas varandras kärleksliv...

När Eliza spolar musikern söker hon sig till sin syster för att få lite lugn och ro i en varm och ombonad familjegemenskap. Men Martha har just fått veta att hennes man tänker lämna henne. För gott. Tydligen betydde löftena om evig kärlek ingenting och verklighetens äktenskap levde inte upp till förväntningarna.
_______________________________________

den här boken gillade jag. den var lite svår att komma in i, men sedan kunde man inte släppa den! den lockar till skratt, tårar och den är så där otroligt härligt sockersöt! me like big time!

mina döttrars systrar - barbara voors

på baksidan av boken kan man läsa detta:
_______________________________________
Efter att ha varit försvunnen i åtta år återfinns Lucy på ett sjukhus i New York. I hopp om att hon ska vakna ur medvetslösheten berättar hennes storasystrar Annie och Mimmi om sina liv i Stockholm.

Mimmi har ständigt sökt flykten i tron att livet pågår någon annanstans, var som helst förutom i barndomshemmet där ingen får luft. Annie har levt sitt liv som fastfrusen i obestämd väntan på något, medan pojkvännen Kristian skriver musik till hennes gymnasiedikter med oväntade konsekvenser. I fonden står mamma Thea, martyr och tyrann i ett.

Medan Lucy ligger stum och orörlig i dödens väntrum frågar hennes systrar sig: Hur länge kan man be en älskade vänta på en? Är längtan alltid förgäves?
_____________________________________

en helt klart spännande bok, om en något virrig. man har ibland svårt att hänga med och jag önskade mig ett annat slut när jag var klar med den. den kändes inte avslutad på något sätt. det mystiska hängde kvar, fast ändå inte. rekomenderas dock!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0