varför?!

ibland funderar jag på (eller rättare sagt så funderar jag på det ganska ofta) hur elever tänker när de beter sig sim de gör. vad är det som får dem att tro att de äger skolan och har rätt att göra som de vill utan att det blir konsekvenser?

idag så fick jag kasta ut en elev, eller jag körde ut honom. det gick inte att ha honom i klassrummet så han fick gå. till och med då tjafsar de emot. jag gillar inte att köra ut elever, gör det sällan, men den här gången var jag tvungen. när en person förstör för 20 andra så går det inte att ha kvar honom. jag förespråkar hellre andra saker att göra för att lösa problemet, men ibland går det inte.. varför blir det så här? hur har det blivit så här? vad kan vi göra åt det? många frågor och tyvärr har jag inga bra svar.

jag älskar mitt jobb, har definitivt valt rätt yrke, men jag blir bara så trött ibland.. tröööööött!!!

/lolca - med rätt att visa dem på porten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0