politrucker och annat löst folk

för några år sedan var jag politiskt aktiv och såg framför mig någon form av politisk karriär i mitt liv. men livet ändrades och jag lade istället av med politiken.

idag är jag glad för det, har fått så mycket mer i mitt liv efter politiken än vad jag hade när jag var mitt i det. jag tycker inte att politik är roligt längre, inte att syssla med i alla fall. jag hänger med i vad som sägs i media och jag har fortfarande åsikter om saker och ting. men jag kommer aldrig mer att engagera mig politiskt. politiken fick mig att tappa lusten för politiken. det kanske låter konstigt och virrigt, och det är det =)

men när det blir för mycket och man inte längre vet i vilken stad man vaknar på mornarna, då är det dags att lägga av! jag hade som mest sju olika uppdrag på en och samma gång. samtidigt försökte jag dra runt heltidsstudier på lärarprogrammet. allt blev lidande och efter ett tag kom jag till ett vägskäl. politik var inte roligt längre, jag mådde dåligt av det så jag lade av. och det blev mitt lyckokast!

jag tycker fortfarande att man ska engagera sig politiskt och tycka till. jag tycker definitivt att man ska rösta och göra sin röst hörd! man ska ta reda på saker, tycka till, ta reda på argument, motargument och vara saklig. det försöker jag lära mina elever i so ämnena. jag försöker få dem att ta ställning, att engagera sig!

men vara aktiv själv, det kommer jag aldrig att vara igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0