året som gått

dags att summera år 2007 när det nu bara är drygt sju timmar kvar.

2007 har varit ett bra år på många sätt. ett mindre bra år på andra.

arbete
jag fick förlängt vikariat på mitt arbete till tionde augusti 2008, med chans (hoppas, hoppas) till fast anställning så småningom. jag trivs väldigt bra där jag arbetar nu och vill inte byta bort varken elever eller kollegor.

hösten kom och jag fick en del nya kollegor på jobbet. bara bra kollegor ska tilläggas! vi har blivit ett litet sammansvetsat gäng på jobbet som umgås även privat och det gillar jag.

examen
våren förflöt, jag fick gå upp på min examenscermoni sådär ett år efter att jag fått examen. men bättre sent än aldrig är min filosofi! den firades i alla fall med en middag med mina nära och kära i slutet av april.

sommaren
längtade till sommaren och värmen som aldrig riktigt kom. inte i sverige i alla fall. när vi väl var på bilsemester i tyskland/tjeckien fick vi värme så det räckte och blev över. + 38 grader i prag halv sju på kvällen säger allt. att resa i tyskland var kul. det finns mycket att se där och jag blev förvånad över den rökfria miljön som faktiskt fanns där.

vi gjorde även utflykter till skummeslövsstrand, göteborg och malmö innan semestern var slut. i år var det inga bröllop att gå på heller vilket gjorde semestern lättare att planera. hann även med att träffa vänner, familjen och alla andra man vill träffa när man är ledig. självklart blev det även lata dagar med en bok. det enda tråkiga med sommaren var som sagt det dåliga vädret.

musik

under hösten blev det en del konsertbesök. tommy nilsson, peter jöback, patrik isaksson & sarah dawn finer och lars winnerbäck lyssnades och sågs på. väldigt bra konserter och jag njöt varenda sekund! jag och kärleken tog även med min kära mor och såg melodifestivalens andra chans i nyköping när den gick av stapeln. nästa år blir det delfinalen i linköping som får äran att ha oss som besökare.

och så fick jag ju se "the sound of music" med tommy nilsson. lycka! =) det blev även en trevlig dag med mina systrar och mina systerdöttrar.

när det närmade sig jul gick vi och lyssnade på en adventskonsert med chorus lin. chorus lin är en blandad studentkör och deras adventskonserter brukar vara både välbesökta och bra. inget undantag iår!

kärlek

kärleken och jag är lyckliga som attan! 3 november åkte vi ut till bergs slussar i det fina vädret och bytte ringar. så numera är vi båda ringmärkta. när bröllopet blir får tiden utvisa. nästa år blir det två bröllop i kompiskretsen, vårt får vänta lite.

familjen

det som inte har varit roligt det här året är pappas sjukdom. han behandlas och ska även opereras under våren. som det ser ut nu så ser det väldigt bra ut. men jag kommer inte att andas ut förrän han är opererad och de säger att han är frisk.

nu väntar ett nytt år bakom dörren. jag ser fram emot 2008 och hoppas att det blir ett bra år.

GOTT NYTT ÅR

image279

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0