årets julhysteri

idag har jag börjat handla mina julklappar. tänkte försöka klara av det så snart som möjligt!
allt för att slippa den värsta hysterin som blir värre och värre ju närmare jul vi kommer.

hittade några saker idag iaf. böcker till systrarna och min svåger. ett spel till två av mina syskonbarn och så två paket till kärleken. han är den svåraste att köpa till, trots att jag känner honom så väl. kanske är just därför. han är kräsen min kärlek, vill inte ha vad som helst och så ska det ha stil också! men nu har jag hittat ett par presenter som jag tror att han blir nöjd med =)

vi har en regel när det gäller julklappar i vår familj. den får inte kosta mer än 50 kronor ungefär. vilket gör det hela svårare, men det blir samtidigt mindre hysteri. vi tycker att det är viktigare att träffas och umgås på julen än att dela ut paket.

jag tror att man många gånger glömmer bort det, att paketen egentligen är en bisak. man ska ta vara på de stunder man har med sina nära och kära. man vet aldrig när de försvinner..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0