första advent

årets första advent.
det är inte riktigt decemberväder ute. ingen snö, blåsigt i stället och grått.

vi har i alla fall fått upp våra adventsljusstakar i lägenheten, flyttat om blommor och tagit fram granateraljerna.
jo, i morgon köper vi gran och klär den.

helgerån tycker en del, men vi vill ha granen framme länge! så vi får njuta av den! vad är det för vits att bara ha den dagen innan jul och sen några dagar efter det? nu får jag titta på den och tycka att den är fin hela december!

annars idag fick vi aventsfika hos m + i. goda lussehjärtan med mandelmassa i. slank ner i magen utan problem!

sitter också med mitt rättningsberg. rättningsberget som kommer att bli ännu större nästa vecka! suck, stön.. men jag får skylla mig själv!

nu är det läggdags. ska läsa ett par kapitel i den sista harry potter boken och sen lär jag nog somna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0