jul, jul strålande jul!

julafton kom och försvann..
det är märkligt hur en dag kan gå så fort när andra inte gör det.

jag spenderade större delen av julafton hos min syster och familj utanför nyköping tillsammans med mina föräldrar och min andra syster. det blev som vi alltid brukar ha det, med god mat, gott godis, kladdkaka och mycket paket! det paketet som gjorde att min systerdotter på 12 år inte längre var kontaktbar var en ny mobiltelefon.

själv fick jag saker jag behövde och önskade mig av min familj.

sen åkte jag och min andra syster mot norrköping där hon skulle hämta upp sin son som firat hos sin pappa och kärleken som firat hos sina föräldrar hämtade upp mig för vidare färd mot linköping och vårt hem.

vi inledde en egen tradition förra året. att vi åker hem till oss på julaftonskvällen och öppnar paketen vi har köpt till varandra i lugn och ro.

det är verkligen jätteskönt att komma hem till sig själv, få krypa in i mysbyxorna och sitta vid granen. av kärleken fick jag ett spel, schlagerspelet (för oss schlagergalna! =)), en jättefin mössa, tjocka strumpor och en bok av peter robinson.

har man inte läst peter robinson bör man göra det!

det var en trevlig jul. i år fick jag både ha kakan och äta den!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0