nämen.. lönesänkning?! där ser man

whoho.. årets löneförhöjning har kommit.
eller man kan snarare diskutera om det istället inte är en lönesänkning. som väntat fick vi strax över två procent. för min del betydde det 431 kronor mer varje månad. men när inflationen är två komma sju procent så inser man snabbt att jag inte har fått någon ökad köpkraft. jag har inte fått någon löneökning, jag får inte ens inflationen.

det känns trist.

det känns trist att man inte värderar lärare högre på stadshuset i linköping än vad man gör. det tjatas och tjatas om att man ska höja statusen på läraryrket. det lär inte hända med den här löneutvecklingen i alla fall.. well, jag skrev i alla fall min första insändare till en tidning på drygt sju år. en insändare där jag talade om att jag är trött på att min arbetsgivare, linköpings kommun, inte ser hur mycket vi jobbar för stadens ungdomar i skolan.

nästa år, då hoppas jag på fler procent i löneökning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0