tack för att jag bor där jag bor!

i delar av världen gifts unga flickor bort med mycket äldre män. flickorna är ofta inte äldre än 14-15 år och männen oftast mycket äldre.

flickorna får inte gå i skolan utan ska i stället gifta sig, ta hand om familj, barn och vara goda fruar. i vår värld finns det många flickor som inte får gå i skolan.

läste den här artikeln om 11 åriga ghulam som har gifts bort  med en mycket äldre man. gifts bort för att föräldrarna behövde pengarna.

vad är det för man som vill ha en 11 årig flicka till brud?!

jag är glad att jag bor där jag bor, att jag har fått gå till skolan, fått utbilda mig till det jag vill och att jag har fått välja den mannen som jag vill dela mitt liv med. tack och lov!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0