tidningarna har sina favoritrubriker..

idag har det varit väldigt uppshosat kring nobelpriset.
alla diskuterar vad drottningen, kronprinsessan och prinsessan hade på sig för klänningar. det verkar som om det är den allra viktigaste nyheten om man tittar på tidningarnas hemsidor.

jag vet inte, men jag trodde att nobelpriset skulle vara i fokus? det är inte kungafamiljen som fått pris, det är några andra, extremt duktiga människor som fått det. i ämnen jag inte skulle kunna ta mig i närheten av.

lägg ner lite mer tid på att förklara varför gerthard ertl får nobelpris i kemi istället för att prata om klänningar..
det är mer intressant!

well, jag kan skryta med att jag faktiskt har läst det nobelpristagaren i litteratur, doris lessing, skrivit! hon skriver till och med så att man förstår. inte ofta en nobelpristagare gör det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0