ruttna ägg är inte en trevlig doft

så var veckan snart över. fredagen är här och helgen hägrar.
kvällen innebar mest god mat och att få slöa i soffan för en gångs skull. jag har varit otroligt trött den här veckan så sovmorgon i morgon förmiddag låter inte dumt. troligtvis vaknar jag ändå vid klockan sju, men man kan ju ligga kvar i sängen och läsa lite. och det är ju inte fel!

dagen var i princip lung. det som mötte mig i morse när jag kom upp till plan tre var en lukt av ruttet ägg.. en "snäll" elev hade varit vänlig att släppa en stink bomb i ett av klassrummen. det finns tydligen att köpa i butiker.

hallelulja!

det luktade verkligen illa, men med hjälp av öppna fönster och vädring lyckades vi få doften att försvinna. tack och lov eftersom jag skulle vara i det klassrummet resten av dagen. eleven fick en promenad rakt upp till rektorns kontor och sen fick eleven lämna skolan för dagen.

det var det mest drastiska som hände idag. jag lämnade skolbyggnaden vid halv tre och spenderade eftermiddagen med att fika hos n. alltid lika trevligt att hälsa på hos henne och hennes två söta barn. den minsta är bara drygt 3 månader och luktar så gott! och ja, det klämtar i min biologiska klocka!

men nu... sovdags. trött som få efter en rätt händelslös och fortgående vecka

sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0