jullov

äntligen! äntligen så ser jag jullovet rusa mot mig!

imorgon jobbar jag bara fram till lunch, sen är det bye bye jobbet fram till i början på januari! det ska bli skönt med lite ledighet. både vi lärare och elever är väldigt trötta just nu och vi behöver komma ifrån varandra ett tag.

min termin på min nya arbetsplats har gått bra, jag stormtrivs och hoppas att jag blir kvar här länge. det är dock ont om fasta tjänster numera och jag kan bara hoppas än så länge att mitt vikariat övergår i en fast tjänst. *hoppas, hoppas*

det skulle vara väldigt skönt att ha den där tillsvidaretjänsten i ryggen, veta vad man gör efter varje lov. inte behöva söka fler arbeten utan ha sitt skrivbord, sina jobbrutiner, arbetskamrater och så vidare.

på tal om arbetskamrater så fick en av mina barn i måndags, en liten kille som vägde 3030 gram och var 50 cm lång. vad den lille killen ska heta är inte klart än, mamman och pappan har inte bestämt sig än. men han är söt! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0