summering av året som gått

nu när det bara är några timmar kvar av året och vi håller på med förberedelserna för nyårsfesten jag och kärleken är det väl läge att börja sumera året.

2006 blev ett väldigt bra år, jag fick mitt första riktiga jobb och började där i början av januari. jag fick för första gången i mitt liv en riktig arbetsplats och arbetskamrater, kamrater som blev privata vänner också. kamrater som jag ser som nära vänner och som jag saknar när jag nu har bytt arbetsplats. men förhoppningen är att vi ska arbeta ihop igen någongång i framtiden!

2006 var året jag flyttade två gånger på mindre än en månad. först flyttade jag ut från kollektivet jag bott med malin i drygt 2 år, till kärlekens tvåa. men det var bara tillfälligt, tills vi flyttade in i vår nya fina lägenhet som jag stormtrivs i. här kan jag tänka mig att bo väldigt länge!

2006 var året jag hade semester för första gången i mitt liv! från 20 juni till den 11 augusti behövde jag inte göra annat än vad jag själv ville! jag behövde inte sommarjobba, inte dra in pengar för att ha i augusti då det brukar vara skralt i vanliga fall.. nej, i år så fick jag lön både i juni och i juli! '

sommaren spenderades med att hälsa på föräldrar, syskon, vänner i min gamla hemstad. den spenderades även med en vecka i den lilla byn almarida på kreta med kärleken. 2006 var även året då jag och kärleken var i göteborg och såg robbie williams på ullevi. vilken artist! vilken entertainer!! den konserten kommer jag aldrig att glömma.

veckan innan min semester slutade fick jag en seg magsjuka som först inte ville ge med sig och som hotade vår resa till ö-vik där kärlekens barndomskamrat skulle gifta sig. men tack och lov blev jag så pass frisk att vi kunde åka

I augusti började jag mitt nya jobb på en annan skola, där jag trivs väldigt bra och har bra arbetskamrater.

hösten gick i en rasande fart, helt plötsligt var det november och höstlov och efter det blev det snart dags för betygssättning och jullov.

och nu sitter jag här, några timmar kvar innan gästerna kommer och vi ska skåla in det nya året tillsammans med kärleken och några goda vänner.

jag ser fram emot det nya året, tror att det kan bli ännu bättre. =)

GOTT NYTT ÅR



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0