"och så öppnade himlens portar sig..."

äntligen lördag.. och så regnar det.. 
när man har tid att hitta på saker så regnar det.

nu ska jag inte låta grinig, men att hitta på saker ute blir lättare när det är uppehållsväder. kärleken och jag hade tänkt byta däck idag, men det får nog vänta tills det är lite bättre väder.

otroligt skönt med helg. den här veckan har varit slitsam och jobbig. det var skönt att få komma hem till tystnaden och lugnet, för på jobbet har det varit allt annat än lugnt. jag blir väldigt trött i öronen och i huvudet av mitt jobb emellanåt. ljudnivån är bitivs inte alls rolig även om den är bättre nu än när vi började i augusti. men det har tagit tid och kraft att få den dit också.

jag har smarta men dumma elever.. elever som är smarta men inte förstår att om de bara skötte sig och var lite lugnare på lektionerna så skulle de kunna ta sig igenom högstadiet utan att behöva överprestera. nu ballar de ur istället och gör en massa konstiga saker.

var man själv så när man gick på högstadiet?! jag minns inte så bra, har nog förträngt det hela. jag kommer dock ihåg att vår klass var den värsta sjuan =) en av våra två klassföreståndare ville inte vara vår klassföreståndare längre och slutade när vi gick i åttan. gillade henne inte något vidare. hon var inte en bra lärare men jag tackar henne ändå eftersom hon är en av de anledningar till att jag själv valde att utbilda mig till lärare. jag tror att man kan göra undervisning rolig, stimulerande och intressant för alla elever, men inte för alla elever på samma gång. de är ju enskilda individer som alla har olika intressen, det kan man inte tillfredställa samtidigt.

nåja.. åter till regnet.. kanske skulle man bara acceptera faktum och läsa en bok istället..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0