beröm är inte lätt att ge

varför har en del elever så svårt att ta emot beröm?

idag skötte sig en av mina klasser mycket bättre än vanligt. vi börjar äntligen få ett bra klimat i klassrummet och när jag i slutet av lektionen skulle berömma dem började de med sitt vanliga destruktiva sätt. det vill säga, prata i munnen på varandra, prata utan att räcka upp handen, inte låta mig prata till punkt.

jag sa det att jag försökte ge dem beröm nu för att de varit bra och att jag hoppas att det ska fortsätta. att de skulle ta åt sig och tänka efter hur de själva hade upplevt lektionen som varit. jovisst, de tyckte att det var mycket skönare att det var så lungt i klassrummet och att man inte behövde skrika för att höras.

fortsätt så då!! =)

det är något vi måste fortsätta att arbeta med, för än är vi inte i hamn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0