idag vill jag bara sträcka ut tungan åt alla

precis så känns det. sträcka ut tungan på ett sådant där barnsligt sätt. barnsligt sätt som man gjorde när man gick på låg- och mellanstadiet. men idag känner jag mig barnslig.

varit en lång dag idag, en dag som slutade med att jag fick arbeta över en timme. jag förundras varje dag över elever som inte förstår vad som är rätt och vad som är fel, och att det blir konsekvenser om man beter sig fel. de går på högstadiet, men beter sig som om de vore fyra år ibland. som om de sitter i en sandlåda och slåss om spadar. när ska de bli högstadieelever undrar jag, imorgon, nästa vecka eller aldrig? missförstå mig rätt, jag älskar fortfarande mitt jobb, det är en del av ungarna jag tycker är jobbiga.

samtidigt är det det som är lite charmigt med läraryrket, att man möter så olika elever.

men idag kände jag att jag bara ville räcka ut tungan åt dem, sluta vara barnsliga och väx upp!

/lollo



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0