"vill inte du ha sillikonbröst om du har små bröst?"

det frågade en elev mig häromdagen. diskussionen som var innan var att tjejer med små bröst borde skaffa sig sillikoninplantat. min manlige 14 årige elev är lite fixerad vid tjejer och bröst för tillfället.

men det visar också på ett ideal hos våra pojkar och flickor som inte är normalt. jag ser det varje dag i skolan, tjejer som är väldigt sminkade och klär sig utmanande. allt för att få uppmärksamhet. en del av killarna beter sig illa mot tjejerna, de ser på dem som objekt och inte som människor och det skrämmer mig.

varför kan man inte bara få vara sig själv? varför måste man spela en roll?
jag vet att man som tonåring kan ha svårt och hitta sin roll i livet och att man matas med allt möjligt konstigt från reklam, tidningar, tv, vänner och internet. men det är sorgligt.. det är sorgligt.

jag önskar att varje tjej och kille kunde se allt det de matas med för vad det är, något onormalt! att när man  växer upp så är det ens personlighet som spelar mest roll, inte hur man ser ut!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0