kan man uppleva kärlek vid det första ögonkastet?

ja, det tror jag.
dn har startat en artikelserie om "drömmen om att hitta den rätta". i den kunde man läsa om två män, den ena fortfarande superkär i sin fru som han träffade för 31 år sedan och den andra som fortfarande letade.

jag tror att det finns en för alla, kanske lite barnsligt romantiskt, men jag är en romantiker. jag tror på kärlek vid första ögonkastet och jag tror att det kan hålla livet ut. att se två gamla människor på stan som går och håller handen gör mig varm i hjärtat.

i samma artikel idag fanns det en intervju med tomas böhm som är psykolog. han säger att det är svårt att leva ihop med någon länge. för när förälskelsen går över är det få som kan få det att fungera i en kärleksrelation. kanske är det så att vi ger upp för lätt, att vi har för höga krav. han säger också att han inte tror att det är bra för människor att tro på den rätta eftersom den rätta nog inte finns.

min kärlek var kärlek för mig vid första ögonkastet.
och han är den rätta. han är mannen i mitt liv som jag skrev i ett sms till min bästa vän jenny efter vår första dejt. jag bara visste att det här var rätt! det var en rätt häftig känsla att känna så. och jag känner fortfarande så, två år senare.

jag tror att om man tror på den rätta, ska man göra det. men man kanske inte ska överromantisera det hela och leta som sjutton. när man minst anar det finns han där!

image42

Kommentarer
Postat av: rosi

du tror du att det finns en åt mig också...?

2007-04-26 @ 13:45:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0