skolans ansvar?

läste den här artikeln på expressen.se

det som gör mig förbannad är att det säkert finns flera sådana här fall i sverige och att det inte görs tillräckligt för att få stopp på det.

var är nolltoleransen mot mobbing?

det står i vår läroplan att vi ska motverka mobbing och kränkningar, men ändå fortsätter det. sådana här fall får mig att se svart och bli riktigt förbannad. först blir jag arg på skolorna som inte lyckas få stopp på det. jag säger inte att man inte försöker, man försöker inte tillräckligt! det finns en "flathet" bland många i skolans värld och tyvärr lär det nog fortsätta så.

jag säger inte heller att jag alltid är världsbäst på att motverka mobbing, men jag försöker det hårdaste och mesta jag kan. jag soppar inte undan problemet utan tar tag i det.

det andra jag blir arg på är föräldrar som gör sina barn en björntjänst och står bakom dem vad de än gör. hur sjutton ska vi i skolan få ungarna att förstå att de gör fel om de bara får medhåll hemifrån? vad är det för föräldrar som inte kan se att deras barn gör andra barn illa? varför tar de inte tag i det?

arg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0