beautiful girl

när jag går omkring i korridorerna så hör jag ofta elever spela mp3 låtar på sina mobiltelefoner. en av låtarna som förekommer ofta är sean kingstons låt "beautiful girl". de tycker att den är jättebra, jättebra. men jag förstår inte det. när jag frågar dem om de tänkt på vad han sjunger så har de inte gjort det. de sjunger med i texten utan att fundera över innehållet. jag gjorde säkert så också när jag var i deras ålder, men nu när man är äldre och emellanåt visare så är inte texten jätteupplyftande precis.

-------------------------------------
your way to beautiful girl
that's why it will never work
you had me suicidal, suicidal
when you say it's over
damn all these beautiful girl

they only wanna do you dirt
they'll have you suicidal,suicidal
when they say it's over
--------------------------------------

visst, man kan lyssna på vad man vill. men man ska också försöka lyssna på texterna ibland.

Kommentarer
Postat av: J.eynie

Tycker han har en go röst :) så jag sjunger med! / Jenny

2007-09-03 @ 20:56:06
URL: http://jeynie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0