utan domkraft stannar bilen

jag säger då det.. syster yster kom ner till linköping idag för att följa med mig på spex. linköpings studentspex har välkomstföreställningar av årets spex just nu. vi åt god mat och skulle sedan ta oss ner mot forumteatern! då händer det..

bilen får punktering på framdäcket. nämen.. oj! vad trevligt.. eller kanske inte. vi tar oss i alla fall till parkeringen och går sedan för att titta på spexet (som för övrigt var precis lika roligt den här gången som i februari då ordinarie spelperiod är)

när vi sedan ska tillbaka till parkeringshuset och byta däck så inser min kära syster att domkrafterna (ja, hon har två stycken) inte ligger i bilen utan troligtvis i garaget. vad gör man då?!

man ringer till sin kära sambo, kärleken, och ber honom komma med vår domkraft. tur som är funkar det och vi kan byta däck. syrran skulle lägga ner domkraft direkt i bagageluckan när hon kom hem igen sa hon. jag undrar varför?! =)

sen att vi körde i bussfilen på väg till macken för att kolla luften i däcken och tanka är en annan sak.

heja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0