jag är uttråkad, icke mailoholic och förkyld

och det är lindrigt sagt..
sportlov i all ära. om man vore frisk!

har legat sedan i söndags och verkar väl bli lite bättre idag i alla fall. alltid något.
kommer att vara grymt utvilad när jag börjar jobbet igen på måndag. det är ju alltid en fördel.
men det skulle vara kul att hinna träffa sina vänner under lovet, men det verkar inte bli mycket av det, tyvärr..

vad har annars hänt. nu kan vi tydligen bli mailoholics. för det första, vad är det för namn?!
jag vet inte, jag kollar min mail flera gånger om dagen men jag ser mig inte direkt beroende för det. jag kan lika gärna låta bli att kolla den också. men det finns säkert de som inte kan leva utan sin mail (varför man nu skulle vilja hamna i den situationen?!) de säger i artikeln i aftonbladet att det bottnar i dåligt självfortroende.

mitt jobb är ju sådant att jag inte kan kolla min mail hela tiden och det är nog bra. men vi använder mail på ett bra sätt. genom mail kan jag hålla kontakt med föräldrar till mina elever och behöver inte sitta i telefon hela tiden. skulle jag börja prata med varenda förälder i telefon skulle jag inte hinna göra något annat, inte heller undervisa.

mail är bra, om man har ett bra förhållande till det tydligen. men det har jag, tycker jag i alla fall.

nu ska jag fixa maten istället, idag serveras det ungskyckling med kokt potatis, grönsaker och sås.. mums!

trevlig kväll


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0