det behöver inte snöa

kärleken skulle ge mig onda ögat om han hörde mig säga det högt.. han som älskar snö och bara längtar till vecka 12 då han ska iväg till de franska alperna och slänga sig nerför de opistade backarna.

jag stannar hemma! jag har aldrig åkt slalom och jag tror inte att det första försöket ska ske i en backe i de franska alperna. första gången får nog hellre ske i en snäll barnbacke någonstans i sverige istället.

vi får väl se..

jag är inte riktigt överens med snö, har aldrig varit och kommer nog aldrig att vara det heller. för mig är snö bara ett nödvändigt ont man måste genomleva tills att det blir vår, sommar och varmt igen! det är mina årstider det! =)

för min skulle behöver det inte komma någon snö alls den här vintern. då kan jag cykla till jobbet obehindrat och behöver inte bry mig om osaltade vägar, snöränder, snö i största allmänhet. man slipper sladda med cykeln var tredje meter och man kan komma fram i tid! man behöver inte heller börja sin resa mot jobbet tidigare än vanligt det vill säga: väckerklockan kan ringa den vanliga tiden!

jag kan väl tycka att det är oroväckande dock, att klimatet inte är som det ska och att det är vi som är skulden för det. det känns lite oroande.. vad kan vi göra och vad bör vi göra så fort vi kan?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0