varför är alla som sysslar med rally från värmland?

i söndags i sportspegeln så visade man ett inslag om motorsporten rally. i studion så var det en kille som fick kommentera dittan och dattan om det och naturligtvis pratade han värmlänska!

varenda gång jag hör någon som ska kommentera rally, har kört rally eller som sitter i en rallybil efter ett lopp så pratar de värmlänska! alltid!

nu säger säkert någon: "stopp, det där stämmer inte!"
nej, det vet jag med.. men var är de andra då? de som kommer från andra delar av vårt avlånga land och som kör eller kommenterar rally?

inte så att jag har något emot värmlänningar, nejdå! de har en helt underbar dialekt tycker jag! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0