fotbollsfrun tycker till om linda

väldigt bra skrivet av malin wollin alias fotbollsfrun. kunde inte ha sagt det bättre själv!

______________________________________________

Linda Rosing eller inte Linda Rosing

Jag tänkte till både en och två gånger innan jag skickade krönikan i torsdags kväll. Jag skrev utifrån de känslor som vällde fram när jag läste om Lindas porrkontrakt.

Den otroliga mediahysteri som råder kring Lindas person bygger på hennes egen medverkan och om hon är ett offer så beror det på att hon gör sig själv till ett offer.

Så klart får hon åka till världens ände och spela in porrfilm för miljoner. Men att säga att hon gör det för att försörja sina barn, där tappade jag respekten för henne. Hade Linda inte nämnt sina barn i intervjun är det ytterst osäkert om jag hade skrivit krönikan.

Min krönika var alltså inte mitt sätt att säga att jag hatar porr och att Linda skulle klä skott för allt vidrigt som utspelar sig i den branschen. Texten var mitt sätt att säga att hon är en vuxen människa som har satt barn till världen. Allt hon gör studsar tillbaka på dem. Och ja, det är synd om Linda Rosing. Men det är mer synd om barn vars föräldrar gång på gång på gång gör fel val.

____________________________________________________

Kommentarer
Postat av: emelie

den kommer från designtorget :)

2007-06-04 @ 20:05:49
URL: http://emeliesandstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0