hultsfred är igång

hultsfredsfestivalen är igång igen.
jag har aldrig fattat det där. det där med att sova i ett tält på en lerig åker med en massa andra ungdomar/"vuxna" som tror att de är världsbäst, blir skitfulla, somnar överallt, i andras tält, lever på jag vet inte vad i tre dagar och gud vet allt.

image122

image123

bilder från: festival.se

jag kan förstå att man vill dit för att lyssna på bra band och artister. det andra kan jag vara utan. skulle aldrig falla mig in att åka dit för att bo under sådana förhållanden. inte ens om jag fick betalt.

det mest spännande är ju om de som har biljetter kommer in eller inte. har man köpt sin biljett i andra hand kan den vara köpt med ett stulet kontokort och då kommer man inte in serru. då blir man stoppad! iofs tycker jag att det är bra, man ska inte kunna köpa på sig en massa biljetter och sen sälja dem dyrt.

tyvärr är det ju fel personer det drabbar då det är de som köpt biljetterna i god tro som inte får lyssna på sina favoritband som de hade tänkt. nästa år kanske man är mer noga med vad man köper för biljetter. vad vet jag. jag kommer inte att köpa någon iaf. aldrig.


Kommentarer
Postat av: akson

Jag har ännu inte kommit till Hultsfred mestadels beroende på att jag inte vill bo i en lerhög. Men en dag ska jag åka dit och lyssna på musiken men bo på hotell eller liknande.
Om jag sedan vill umgås med berusade ungdomar i olika stadier av berusning, tror jag inte att jag vill. Så vi får se hur det blir med det hela.

2007-06-15 @ 11:26:09
URL: http://akson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0