hur åker man tåg med biljetten på hallhyllan?

idag gjorde jag en blunder, en tabbe, ett självmål!
jag åkte mot nyköping vid fem över tio i morse för att besöka mina föräldrar och för att göra ett besök hos tanddoktorn. efter besöket tänkte jag ta tåget hem och köpte igår en biljett i sj:s biljettautomat på stationen här i linköping.

men så på bussen mot nyköping slår det mig.. att tågbiljetten som jag ska använda för resan från nyköping ligger kvar hemma på hallhyllan..

vilken dundertabbe!
ibland funderar jag på hur jag kan vara så klantig?
well, det var bara att köpa en ny biljett och se glad ut.


____________________________________________________
besöket hos tanddoktorn gick bra, inga hål och 540 kronor fattigare. men jag behöver inte komma tillbaka förrän om en sisådär 18 månader!  =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0