inte min kopp av te

första semesterdagen
väldigt skönt måste jag säga att jag tycker det är. inte bara det att man får vara hemma, man kan göra vad man vill! förmiddagen spenderades det med att tvätta två maskiner, jag åkte ner på stan för att gå till banken. stod där och funderade på deras kösystem som jag ärligt kan erkänna tycker fungerar väldigt dåligt (om jag ska vara snäll med orden). på min bank har man numera inte kölappar utan man ställer sig i en kö och väntar på sin tur. det betyder att alla måste stå upp och vänta i en kö som blir längre och längre och längre..

inte att föredra om man till exempel har svårt att stå länge. vad är det för fel med nummerlappar? det fungerar bra tycker jag.

nåväl, efter besöket på banken gick jag till en av mina favoritaffärer, ordning och reda, och köpte en a5 pärm med tillhörande papper. ska skriva rent mina recept och samla dem på ett ställe. ett ställe istället för att ha dem på en massa lappar över hela lägenheten och i skåpet över micron. det blir mitt sommarpyssel i år.

ikväll blir det bio med vanliga gänget. vi ska se oceans 13. jag hoppas att den är sevärd. gillade inte oceans 12, den var inte som man brukar säga "my cup of tea".

image129

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0