jag får beslagta mobiltelefoner!

äntligen har den nya lagen klubbats igenom i riksdagen. lagen som gör det möjligt för mig att beslagta mobiltelefoner under lektioner, mobiler som stör.

jag har velat haft den här lagen länge!

i klassrummet är det elever som har mobiler med sig, glömmer stänga av dem och till och med svarar om det skulle ringa. det gör mig trött, arg och frustrerad. det stör andra elever och mig i min undervisning.

men nu är det slut! nu får jag ta dem! heja!

lagen omfattar alla föremål som ses som störande och det är jag som lärare som bedömmer vad som är störande under lektionen. vi lärare måste få mer medel för att komma tillrätta med de stökiga lektionerna. jag tycker i och för sig att jag har rätt bra koll på mina lektioner. det är inte många elever som har med sig mobiltelefonerna, men några svarta får har jag.

är glad att lagen har gått igenom, nu är det inget snack utan det är bara för eleverna att acceptera!

image109



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0