idag är jag bara arg

arg, sur, irriterad och allmänt off..
idag känns det som om hela världen är fel, ingenting fungerar och jag blir bara trött och arg på allt.

att vara på jobbet idag var bara jobbigt. ibland vill man bara skrika åt människor att hålla truten. men man får lägga band på sig att inte göra det.

ett annat irritationsmoment är att kärleken ska åka till fyra eller fem dagar kina i jobbet. redan på söndag
jag kan sätta 500 spänn på att resan kommer bli förlängd så att han blir borta över påsk. tack för den televerket.
kanske låter lite dumt att bli irriterad över en sådan sak, men jag tycker om att fira påsk. äta god mat med mina nära och kära och han är ju min stora kärlek. dessutom är det ett tillfälle då vi faktiskt har fyra dagar ledigt ihop. det händer inte allt för ofta under våren. så det är jag också sur på.

mitt tredje irritationsmoment är en klass jag har i bild. det är några elever där som bara tar fram det värsta och sämsta i mig som lärare. i de andra ämnena jag har dem i fungerar det väldigt bra. men just i bild.. aahahggha
man kan väl säga att måndagar inte är min favoritdag eftersom jag har bild med dem. det ska tilläggas att det är ett fåtal elever jag inte tycker om att undervisa i den klassen. de andra är hur bra som helst. men dessa, några stycken, förstör hela bildtimmen.

så.. nu har jag irriterat mig klart här.
man får väl se det positiva i att det är sol ute i alla fall..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0