former, former och åter former

jag har gått en kvällskurs.
en kvällskurs i barns bildspråkliga utveckling. fem poäng, en kväll i veckan sedan januari. för mig som inte skapar alltför ofta har det varit väldigt givande. jag har fått skapa med händerna, vilket jag inte gör så ofta i mitt yrke. där skapar jag mer med hjärnan.

en av de roligaste uppgifterna vi fick var att dra ut former från en rund lerklump. till saken hör att vi inte fick titta medan vi gjorde det heller. mycket intressant.

när vi format en lerklump skulle vi göra en eller flera kompisar till vår första figur. de skulle målas och ha någon form av relation till varandra. var intressant att redovisa dessa, se de andras figurer och hur de hade tänkt. blev en hel del fina figurer...

image67

image68

helt klart en uppgift värd att pröva i de klasser jag undervisar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0