kloka ord av alex schulman

läste vad alex schulman skrev om eurovsiontävlingen..

mycket kloka ord, kunde inte ha sagt det bättre själv =)

-------------------------------------------------------------------------------

Nu tycker jag att vi lägger ner det där

Skrivet av Alex Schulman 13 maj 2007, klockan 00:32

Jag har nu sett på Eurovision och börjat fundera lite grann. Var det verkligen så bra att muren föll? Vore det inte lika bra om vi hade Sovjetunionen kvar i världen? Lite kallt krig och upprustning har väl inte skadat någon? Jo, det har det kanske. Men ändå; Om Sovjet hade varit Sovjet så hade vi sluppit se detta berg av skit. Omröstningen var särskilt smärtsam. Vi tittare blev bollade till länder som alla lät som landskap i Ryssland och där satt grogghaggor och log med silikonförstorade läppar och bröst och försökte antingen tala finska för att flirta med finska publiken eller säga på mycket bruten engelska att ?this was a wonderful show?. Allihop talade som Borat. Och så rasslade öströsterna in. Länder mycket mindre än Gotland fick alla poängen.

På vilket sätt menade ni, Eurovision, att detta skulle vara intressant att titta på för mig som kommer från Sverige? Jag var så uttråkad att jag ville springa ut på gatan här utanför och fånga en buss med ansiktet.

hämtat från: blogg.aftonbladet.se

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0