körkort för föräldraskap?

ibland funderar jag på om det inte vore bra att införa körkort för föräldrar, för att slippa se rubriker som den här
personligen tycker jag att föräldrarna ska åtalas för barnmisshandel och fråntas vårdnaden tills de kan bevisa att de kan vara föräldar.

mamman vägrar följa läkarnas rekomendationer med att säga: "hon är hungrig"
det är klart att en sjuåring är hungrig. ger man en sjuåring obegränsat med mat så äter sjuåringen obegränsat. det är därför vi har föräldrar som ska sätta gränser!

jag blir förbannad, ledsen och frustrerad när jag ser rubriker som denna. jag blir arg på föräldrarna som inte inser att de gör sina barn illa när de inte sätter gränser.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0