kycklingpaj med fetaoströra

jag är inne i en matlagningsperiod just nu.
tycker om att laga mat och idag blev det kycklingpaj med fetaoströra. sambon ville ha kålpuddin och eftersom jag inte gärna äter det fick jag göra något annat.

pajen blev väldigt god och kan rekomenderas!

pajskal
125 gram smör
3 dl mjöl
2-3 msk vatten

förgrädda 10 minuter, 225 grader

i pajskalet lägger jag grillad kyckling (grillar själv i ugnen, kycklinglårfileér som jag kryddar med paprika, salt och peppar i ca 15 minuter)
purjolök
soltorkade tomater
körsbärstomater

sen gör jag en röra på creme fraiche, fetaost och ett ägg. man kan även ha i en vitlök, salt och peppar.
rör i hop och häll över.

in i ugnen i ca 20 minuter, 225 grader.


blir gott och funkar även kall. vi serverade den kall till italienska charkuterier när jag hade min examenshögtid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0