schlager så långt man kan se!

jag är en riktig schlagernörd.
fråga min sambo och han kommer att hålla med.

jag kan tex tala om vem som vann i sverige 1997 och nästan vilken plats sverige fick i den stora finalen samma år..  =)

men nu är det den stora finalen på lördag, men idag är det semifinal. härligt!
jag kan inte säga att jag tycker om den stora utvidgningen av länder i den stora finalen, men ändå. det tar bort lite av charmen som var förut.

ikväll hoppas jag i alla fall att island och österrike tar sig vidare. deras två låtar är bland de bästa. gillar även finland och så har ryssland en grymt bra låt!

kan bli kul att titta på lördag, bara man har något att göra under själva omröstningen. det är en nackdel med att fler länder har kommit till. att lyssna på när 39 länder ska avge sina röster och tala om för programledarna vilket bra program de har gjort och att finland verkar vara en heltrevlig stad.. det kan jag vara utan! ge mig resultatet, det räcker!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0