små glimtar..

..ur mitt hem.
jag är otroligt nöjd med min och sambons lägenhet. det är en etagelägenhet från femtiotalet som vi lyckats få hyra av kommunens bostadsbolag. när vi flyttade in var det gräsliga tapeter i alla de färger, men nu har vi fått omtapetserat och ommålat. så nu är den wunderbar! jag gillar att pyssla, har blivit mer sådan sedan jag fick den här lägenheten. helt plötsligt gillar jag att gå i inredningsbutiker och läsa hus och hem!

image94

lampan hittade vi på en affär som heter ljusglimten här i stan. vi hade tittat länge efter en lampa till köksfönstret och den är klockren där.

image95

image96

älskar den här vasen! de som känner mig vet att blått är min favoritfärg alla kategorier. den här hittade jag på hemtex storrea. de sålde ut hela affären eftersom de skulle flytta. inte trodde jag att de skulle ha vaser på hemtex. man lär sig något nytt varje dag.

image97

våra "70-tals" panelgardiner =) vi såg dem och insåg att vi inte kunde åka från affären utan att köpa dem. och det gjorde vi! nu hänger de i vardagsrummet på övervåningen. supersnygga!

image98

lampan är en gåva från min mor och min far. har alltid varit faschinerad av den, även som yngre. så nu fick jag den, annars hotade mamma med att sälja den på loppis. och det ville jag ju inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0