vad man kan läsa ut av färger och handväskor

jag lyssnar på rix fm. där har de nyheter från aftonbladet. den nyheten jag skrattade mest åt och blir lika frustrerad av var att man nu vill undersöka om teletubbies och då speciellt tinky winky som är lila och har en liten handväska kan sända ut homosexuella signaler..

men jag menar, ursäkta?

vad spelar det för roll?


det är en polsk tjänsteman som vill utreda om teletubbien tinky winky marknadsför en homosexuell livsstil i barnprogrammet. tjänstemannen vill att en psykolog ska utreda om barnprogrammet är lämpligt att sända i tv för barnen. Polska myndigheter har nyligen vidtagit åtgärder för att hindra vad man anser främja spridande av en homosexuell livsstil. Det handlar bland annat om avskedshot för lärare som "främjar homosexualitet ".

vad spelar det för roll om den är homosexuell eller inte? ska vi verkligen lägga sådana värderingar på ett barnprogram, en figur som inte finns på riktigt? jag hoppas verkligen att de kan låta barnen ha sina teletubbiesar i fred.

oavsett färg!

Kommentarer
Postat av: Mia

Intressant inlägg! Diskuterade precis detta med mina elever. Tror det är viktigt att poängtera att nyheten kanske inte handlar om Teletubbies utan har en djupare innebörd och egentligen handlar om Polens syn på mänskliga rättigheter. Eller hur!? Men precis som du säger, otroligt löjligt! Kram

2007-05-31 @ 11:39:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0