varför är hus så dyra?

jag vill ha hus!
och trädgård
och staket
och äppleträd

jag vill helt enkelt bo någonstans där jag kan öppna en altandörr och gå ut i en trädgård, och den är min!
tyvärr är de rätt dyra de husen jag och min sambo vill ha. vi vill gärna bo ganska centralt och då finns det inte så mycket nya tomter utan redan existerande hus. som är jättedyra.

det var visning på ett idag i det området där vi bor. såg jättefint ut på bilderna som låg ute på hemnet.se. utgångspriset var dock 3 miljoner kronor. det är inte småpengar vi pratar om. kan dessutom tänka mig att det lär gå för mer eftersom det var ganska många där idag och kollade. p+j bor en liten bit utanför linköping, mot berg. de hyr ett litet hus där. grannarna mitt över sålde precis sitt hus och de begärde 2,9 miljoner och fick när huset var sålt 4,2 miljoner.. smaka på den!

trist
känns som om man alltid kommer att få bo i lägenhet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0