tiden vill inte räcka till

har försökt hinna med en del jobb ikväll. har saker att planera, rätt och fundera ut. snart ska min åtta ha prov i svenska och so och de måste göras också. proven alltså..

ibland förstår jag inte hur det är tänkt att tiden ska räcka till för allt man ska göra som lärare. att undervisa är bara en bråkdel av allt jag gör i mitt jobb. jag planerar, rättar, rastvaktar, matvaktar, går på möten, är kulturombud, fixar med skolans elevråd, undervisar, ringer en massa samtal till föräldrar och andra som man måste ha tag på. jag medlar i bråk, går emellan bråk, upptäcker mobbing och andra saker som eleverna inte vill ta tag i. som lärare är man kurator, mamma, pappa, vaktmästare, polis.. det som jag minst är (känns det som) är just lärare.

men ändå så älskar jag yrket. skulle inte vilja vara något annat. det här är mitt liv och jag älskar det! =)

men ibland skulle jag vilja ha mer tid!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Är det inte så att lärare jobbar fler timmar i veckorna - men får ledigt under sommarlov&jullov osv.? :)

2007-09-18 @ 21:06:28
URL: http://metrobloggen.se/socker
Postat av: Sandra

Jo, i och för sig :)

2007-09-19 @ 12:31:44
URL: http://metrobloggen.se/socker

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0